Friday, December 30, 2022

Κλιματικά Παρατράγουδα - Η Επιστήμων


 

Πριν κανα χρόνο έγραφα για τα mainstream παρατράγουδα :Γκρετα, Ελον και δεν συμμαζεύεται.... όλοι τους ξέρουν αυτούς, σιγά το πράγμα...

Τον χρόνο που μας πέρασε όμως χώθηκα στα άδυτα των κλιματικών κύκλων... γνώρισα τον απλό κόσμακη που μάχεται είτε να σώσει τον πλανήτη από την υπερθέρμανση ή να φτιάξει έναν καλύτερο κόσμο όπου όλοι θα έχουν ίσες ευκαιρίες, τα παιδάκια στην Αφρική δεν θα πεινάνε κτλ κτλ...


Η εντρυφηση μου αυτή μου χάρισε άπειρες ιστορίες... θα γράψω ότι μπορώ, προσπαθώντας παράλληλα να κρατήσω τον κίνδυνο μηνύσεων σχετικά χαμηλά (είναι κάπως ευθικτοι οι σωτήρες του κόσμου)

Ξεκινάω λοιπόν με το παρατραγουδο νούμερο ένα : Πρόκειται για γυναίκα, Επιστημών που τα είπαμε μερικές φορές...

- Ξέρεις sen_saven, δεν είναι μόνο ότι κάνω δημοσιεύσεις με nobel prize holders (ανάθεμα και αν είναι πλήρως αλήθεια αυτό) ή ότι έχω Premier HSBC account, μαρεσει κιόλας να δουλεύω στον κήπο...

- woah, λέω... και μένα... δες τα χέρια μου πως είναι από το σκάλισμα... και εγώ έχω hsbc premier account btw (στην Μάλτα όμως:))

- Έχω και start up παράλληλα με την θέση μου σε top university... κάνω διαλέξεις σε τράπεζες στη Βιέννη..

-ξανά woah, λέω... και εγώ έχω ασχοληθεί λίγο με open source start up ... αν είναι πάντως να κανονίσω να μιλήσεις και στην τράπεζα που δουλεύω...

- Ναι, λέει, θα έρθω τζάμπα για μια ώρα introductory lecture. Και έχω κάνει open source τον κώδικα του πιο πετυχημένου μου άρθρου ..


Μέχρι εδώ όλα καλά - then the reality kicks in:

- Κοίτα, επιστήμων, της λέω μετά από κάτι βδομάδες, η τράπεζα θα δώσει όλα τα climate σε μια big-4 consultancy - θα ήθελες όμως να ρθεις να μας μιλήσεις για καμιά ώρα μπας και γίνει κάτι στο μέλλον?

- ΞΕΧΝΑ ΤΟ, απαντάει. Έχω το πανεπιστήμιο να δίνω διαλέξεις άμα θέλω... δεν θα κάτσω να εξηγώ τι κάνω για να τα πάρει η big-4.

- OK, της λέω, κατανοητό. Ως προς τον κώδικα που έχεις κάνει Open source, που μπορώ να το δω?

- Ναι, είμαι πιεσμένη τώρα - θα στα στείλω όταν μπορέσω.

- ΟΚ, ξαναλέω.

- (Μετά από 2-3 μήνες που ποτέ δεν μπορούσε να στείλει αυτό τον κώδικα, στέλνω εμαιλ σε αυτήν και τους co-authors του paper της). Κοιτάξτε μάγκες, έχετε πάρει κάποια grants, τα UN σε κάτι reports τους πιστεύουν ότι είστε open source αφού με φράγκα της ευρωπαικής ένωσης την κάνατε την δουλειά οπότε απλά στείλτε μου τον κώδικα να ξεμπερδεύουμε.

- Να εδώ είναι ο κώδικας απαντάει η επιστήμων (και μου στέλνει μια μαλακία)

- Ναι κοίτα το διάβασα το paper σας οπότε δεν είναι αυτός ο κώδικας...

- Σταμάτα να μας ενοχλείς, αγριεύει.

- ΟΚ, θα επικοινωνήσω με τα european authorities που σας έδωσαν τα φράγκα τότε (και που πίστευαν ότι ο κώδικας είναια ανοιχτός στο κοινό...)

- Μου κάνεις harassment, απαντάει.

- Να φανταστώ κάνεις κάποιου είδους πλάκα? γράφω εμβρόντητος.

- Όχι δεν κάνω πλάκα. Με απειλείς για τα authorities επειδή είμαι μια νέα γυναίκα - δεν θα τόλμαγες να το κάνεις αυτό αν ήμουν άντρας.

- ΟΚ, τότε, πήγαινε με στο δικαστήριο (ας κάνουμε ένα Johny Depp vs Amber Heard thing)

- Όχι, γιατί απλά είσαι από τους ανθρώπους που θες προσοχή.

- χαχαχα, απαντώ. Κοίτα, δεν πρόκειται να με τρομάξεις με τις μπούρδες που γράφεις, θα γράψω απλά στα authorities μπας και βγάλω άκρη.


Και έγραψα όντως στα authorities (είχαν πάρει grants από τρία διαφορετικά projects τα παιδιά για ένα paper - στο θεό τους) και φυσικά δεν έβγαλα άκρη με τα projects της ευρωπαικής ένωσης... Ένας μου απάντησε μόνο ότι συμφωνεί πως θα έπρεπε να είναι Open source, αλλά απλά επειδή τους έδωσε χρήματα για το paper και όχι για τον κώδικα δεν μπορεί να κάνει κάτι.... τους απάντησα φυσικά ότι για να βγουν αυτά τα διαγράμματα κτλ που έχει το paper πρέπει να γραφτεί κώδικας άρα δεν γίνεται να τα διαχωρίζει αυτά αλλά φυσικά τίποτα δεν έγινε... 

No comments: